Tuesday, November 16, 2010

BAR 2010 vol. 1: täna me ei skoori

Tundub, et pärast Mountain Loghome 48h tunni võistlust, on Anniki nii mõnedki järeldused teinud. Pärast seda, kui julgen avaldada arvamust, et las ma sõidan praegu, küll ma õhtul saabudes teen vahe Taneli ja Tiiduga tasa, võetakse mul rool jõuga käest ära ja surutakse pihku õllepurk. Kui algul ei suuda ma sellist õnne uskuda, siis tegelikult jäävad need paar õlut kuni võistluse lõpuni ainsateks :).

... ja siis töö [05.11.2010 22:47 +02:00]Teeme juba traditsioonilise peatuse kaubamajakas ja pargime kõhud täis rasvast Hiina kiirtoitu, ning kohtume SKM härgadega, kes sama teevad, valmistudes endi selle aasta suursündmuseks – Saigoniks. Edasi juba ühe soojaga ööbimispaika, milleks seekord osutub turismitalu Ugale lähedal, viis kilomeetrit võistluskeskusest.

Kuna start on alles kell 12 ja “välismaalaste” instrueerimine algab 10:30, siis on meil hommikul aega laialt käes. Sellest hoolimata on kell üheksa juba asjad autos ja kõik kraabivad jalaga kannatamatult maad, et võistluskeskusesse sõita. Ilm on suurepärane, päike ja paar-kolm külmakraadi.

BAR 2010, team MYRAKARUDS [06.11.2010 11:42 +02:00]Välismaalaste instrueerimisel osaleb aktiivselt vaid kaks Eesti võistkonda, kolmas, ISC, loodab vist oma “lätistunud” liikmele ja sellele, et ehk antakse “kohalikele” rohkem infot. Saame teada, et võistkonna tulemus arvutatakse kolmel etapil – esimesel, üheteistkümnendal ja kaheteistkümnendal kogutud väärtuspunktide summa järgi, vahepealsed etapid tuleb lihtsalt läbida, ning nendel võtmata punktid vähendavad kogusummat.

Enne starti küsin veel korra võistkonnakaaslastelt üle, et kas täna tšillime, või läheb panemiseks. Tanel ja Tiit ei võta üldse vaevaks vastata, Anniki vaatab mind imestunud pilguga, öeldes, et “teil on ju kõik juba otsustatud” … selge – panna on vaja!

BAR_01QRKell 12:00, nagu välja kuulutatud, stardib 36 võistkonda esimesele alale, milleks on Score-O. Maastikul on 11 kontrollpunkti, mille väärtused on vahemikus 2 kuni 66 ja eesmärgiks võtta kontrollaja, ühe tunniga, täpne summa, 219, mis annaks hilisemasse arvestusse 8 väärtuspunkti. Kolm punkti üle või alla täpse summa annab 6 väärtuspunkti jne. Eksimine rohkem, kui kümne punktiga esimesel etapil enam lõpparvestusse punkte ei anna ja iga hilinetud kolm minutit vähendab kogutud väärtuspunkte ühe võrra. Lisaks, hiljem, kui tund peale starti tehtud märked enam arvesse ei lähe.

BAR_001_TIITKaardid käes, suudame esimese kahe minutiga leida supervariandi, mille pikkuseks umbes kuus kilomeetrit ja väärtuseks 219 punkti! … Arvutame summa kindluse mõttes veelkord üle ja  … tuleb välja, et 36 + 15 + 66 + 44 + 12 + 48 annab siiski 221, ehk hilisemasse arvestusse (vaid) kuus punkti. Kuna Normunds ütles instrueerimisel, et on olemas vähemalt viis varianti täpse summa kogumiseks, siis jätkame arvutamist … viisteist minutit hiljem oleme leidnud variandi, kus punktide summaks on täpselt 219.

Aega raja läbimiseks on jäänud 43 minutit ja esialgu ei tee meid isegi ärevaks isegi minu vastus Tiidu küsimusele, et “kui pikk meil nüüd rada tuli – umbes kaheksa kilomeetrit”.

BAR_003_TIITKruvime kohe tempo üles nii, et juba teel teise kontrollpunkti on Anniki pulss 190. Teine kontrollpunkt, “puu metsas”, valmistab meile kergeid raskusi ja kulutame siin punkti otsimisele minuti või paar. Rohkem me endile vigu ei luba, jookseme täpselt sellel piiril, et Anniki pulss väga palju üle 200 ei läheks. Mõned etapid läbime koos ESTONIAN COMBO-TEAM-iga, kus tundub, et ka Reigol pole just kõige helgem hommik.

Eelviimases punktis saame aru, et ilmselt oleme teinud liiga optimistliku plaani ja nii ongi – umbes 100 meetrit enne viimast punkti saab täis kontrollaeg, üks tund, ning meie tulemuseks esimeselt etapilt on null! Pagan, oleks võinud selle aja parem võistluskeskuses tšillida ja õlut juues vaadata, kuidas teised endid segaseks jooksevad.

Erilist lohutust ei paku isegi ISC, kes ülesandest mitte aru saades on võtnud ära kõik punktid peale ühe ja kogunud väärika 302 punkti, mis aga lõpptulemusse täpselt sama palju, ehk nulli lisab. See-eest ESTONIAN COMBO-TEAM kogub 217, saab hilinemise eest kahepunktise karistuse ja lõpetab esimese etapi nelja väärtuspunkti ja 13-nda kohaga.

Teeme võistluskeskuses on plaanidesse veidi korrektuure – kuna sellist kaotust suudab tasa teha ehk ainult ISC, siis meil jätkub edasi juba tšill.

1 comment:

Anonymous said...

SKM!-d tervitavad seiklussportlastets joomakaaslasi