Wednesday, January 26, 2011

veidi vedamist

Kui meie Peterburi kontori juhataja mind üle Bratski Jantali üritas komandeerida, siis minule tema idee eriti ei meeldinud. Kõige ebameeldivam oli minu jaoks teadmine, et tagasi jõuan alles laupäeva öösel vastu pühapäeva, sest reedel ühtegi lennukit Bratskist Moskvasse ei lenda.

Pikema lennuplaanides surfamise järel otsustasin viimasel hetkel oma algsest nõudmisest, pühapäeval mitte lennata, loobuda ning pühapäeval Est-Lat liiga suusaorienteerumiselt otse Riiga sõita. Sealt juba üle Moskkva ja Irkutski Ust-Kutti, mis tähendas küll paarri-kolme tunni võrra pikemat lendamist, see-eest aga 350 kiomeetri võrra lühemat autosõitu ja võimalust paar päeva varem koju jõuda.

[26.01.2011 10:53 +08:00]Nii ka toimus – üks sõbralik Läti tüdruk, Dina, võttis mind oma autole ning sõidutas lausa lennujaama ette, tund hiljem startisin juba Šeremetjevo suunas. Veidi pärast südaööd olin juba teel Irkutskisse ja esmaspäeva õhtuks Ust-Kutis.

Irkutskist Jantali helistades sain teada, et kuna sinna pole enam ühtegi töötavat hotelli jäänud, siis majutatakse mind Ust-Kuti hotellis, ehk kohale jõudes polnudki mul vaja teha tunnist autosõitu.

Ust-Kut võttis mind vastu 40-ne külmakraadiga, õnneks oli hommikuks küm järgi andnud ja väljas “ainult” -35° C, mis päeva peale -32° C peale taandus. Hilisõhtul, tagasi hotelli jõudes vaatasin uudiseid Domodedovo pommiplahvatusest, aga ju olin piisavalt väsinud … alles täna hommikul ärgates jõudis minuni teadmine, et minu algne lennuvariant oleks täpipealt kattunud plahvatuse toimumise ajaga …

[26.01.2011 10:54 +08:00]Tänane päev oli veelgi soojem, -30° C, usaldasin lõuna ajal võtta ette poolekilomeetrise jalutuskäigu tehasest kontorisse … õnn, et minuga oli kaasas üks kohalik, kes enne kontorihoonesse sisenemist mulle otsa vaatas, ning seejärel mind enne sisse ei lubanud tulla, kui olin oma valgeks muutunud ninaotsas vere uuesti käima hõõrunud.

Ülemisel pildil on näha, kuidas toimub palkide sorteerimine 30-ne kraadise külmaga, kui palkide sorteerimisliin ei tööta – mehed veavad pootshaakidega palke ühest rivist teise, vähemalt ei tohiks sellise rassimise juures külm hakata :).

No comments: