Tuesday, December 26, 2006

tööl, Sõktõvkaris

Pool eelmisest nädalast möödus Komimaa pealinnas, Sõktõvkaris, Vassili Rotševi ja Raissa Smetanina kodulinnas. Eelmises postituses olnud pildi juurde nii palju täienduseks, et kuulsin Sõktõvkaris tõepoolest Komi keelt :).

Esmaspäeval Tallinn – Sankt Peterburg – Sõktõvkar ja neljapäeval vastavalt Sõktõvkar – Moskva – Sankt Peterburg – Tallinn. Töötegemisega on seal, nagu Venemaal ikka – kohalikud ei saanud aru (või ei tahtnud aru saada), miks ma tahan lõhkuda nende üksmeelset ja töökat brigaadi ja sunnin paarikaupa töötama, kui neljakesi ühte tööd teha on ju palju lõbusam. No praeguseks on nende brigaad kindlasti jälle ühtne :).

Kuna minu elukoht oli seekord tehasepoolses linnaservas (mingi Lasnamäe-tüüpi linnaosa), siis kadus lootus laenutada Dünamo suusabaasist suusad ja teha õhtul väike suusasõit. Ja jooksma ... mis sa seal „Lasnamäel” ikka jooksed. Aga kui kolmapäeva hommikul tööle sõites nägin, kuidas lausa suure maantee ääres joosti, siis ajasin pärast tööpäeva lõppu oma korteris dressid selga ja läksin.

Olin pool kilomeetrit jooksnud, kui avastasin, et jätsin maha pealambi. Hästi ei viitsinud tagasi pöörata ja kaalusin mõttes, et on mul seda ikka vaja ... läksin siiski. Ja hästi tegin – teisel pool maanteed, üle põllu ... ja siis läks jalgrada metsa. Noh, lamp ju kaasas, mis ma ikka siis tee peal jooksen. Natukese aja pärast muutus jalgrada suusarajaks, hargnes küll vahepeal, aga suundus aina edasi, üle lagedate ja läbi metsatukkade. Jätsin ühe künka otsas meelde, et tagasiteel on orientiiriks kaks kõrvutiasetsevat korstent.

Edasi joostes jäi lagedaid vähemaks ja kohati oli veidi kõhegi joosta üksi mööda pimedat Venemaa metsa. Äkki jõudsin täiesti korraliku, laia uisurajani. Uisurada mööda edasi joostes lõppes äkki mets ja minu ees olid jälle majad – nii palju siis „sügavast” Venemaa metsast, tagasiteel ei tundunud see enam üldse nii pime. Aga nali oli see, et korstnaid ma tagasiteel enam ei näinud, oli selles siis süüdi tihenenud lumesadu või olid need vahepeal ära lammutatud :). Kokku jooksu 1:04:49 ja ca 11 km, keskmine pulss 153 ja max 171, tõusu 154 m.

No comments: