Thursday, September 03, 2009

Maare kööginurk: tomatisupp vol2

Siin ükskord kirjutasin tomatisupist. Täna tegin seda suppi jälle. Aga seekord oli põhimaterjaliks esmaspäeva õhtul Rapla vanematekodu kasvuhoonest korjatud tomat. Kodutomat – selle vastu ei saa miskit. Ei mingit tomatimahla ega puljongit lisaks: puhas sibul, küüslaauk ja basiilik – kuumutatud võis ja natukeses oliivõlis ning sekka siis kodukasvuhoonest korjatud tomatid… tulemus on suurepärane! Külmalt meenutab maitse täiesti kunagi Madridi restoranis söödud ehtsast gazpachot – ehkki tegelikult õigel sellenimelisel supil käib vist sees veel natuke kurki ja paprikat. Muuseas, Madridi supermarketites sai gazpachot osta valmistehtult tetrapakendites ning isegi McDonaldsi kiirtoidurestoranides on see supp saadaval. Siit muidugi idee: miks mitte Eestis müüa näiteks kama sarnasel viisil.. vähemalt soomlaste seas oleks kindlasti sellenimeline roog populaarne:)) A jah, minu supis andis koriander (Balti jaama turult)  natuke aasiapärasemat maitset juurde.

Üldiselt peab mainima, et vist olen vanaks saanud:) Igastahes olin väga rahul, kui lahkusin Raplast suure kastitäie aiasaadustega: lisaks tomatile suvikõrvitsad, türgi uba, peedid, porganid ning muidugi õunad/ploomid. Rääkimata purkidest õunamahlaga, tädi Viivi spetsialiteedi aspiriiniga sisse tehtud kurkidest ja suurepärasest suvekõrvitsa- paprika ja porgandi hoidisest.

1 comment:

Kaja said...

Kama muide mõni aasta tagasi isegi müüdi nii liitristes pakkides kui 200gr topsides. Mina olin tänulik ostja, aga ilmselt oli minusuguseid siiski vähe. Nüüd tuleb kamaisu korral ise keefirist ja kamajahust segada :)