Tuesday, August 07, 2007

Svetogorsk, International Paper

Eile saabusin kell kaks öösel Imatrasse. Tegin kolme ja poole tunnise, multisportlase une ja hommikul olin juba Svetogorskis. Sellist bürokraatiat nagu siin, pole enam ammu näinud: tehasesse sissepääsemiseks otsiti minu nimi mingist hiigelpaksust ankeetide pakist ja vormistati siis sissepääsuluba. Seejärel täitsin (kuna mul oli kaasas arvuti) ´tollideklaratsiooni´ kahes eksemplaris, kuhu kirjutasin arvuti margi, seerianumbri, oma andmed uuesti jne. Igaks juhuks ei hakanud ütlema, et mul kaasas ka fotoaparaat ja GPS, sest fotoaparaadi omamine oli lubatav ainult peadirektori eriloaga. Pärast lühikest koosolekut siis tehase uude osasse, sellesse mida mina ehitan, aga ...

... väravas selgus, et nüüd pean arvuti välja ´tollima´. Polnud kasu ei minu, ega ka tehase esindajate selgitustest, et lähen käin korraks üle tee, tehase teises osakonnas ja tulen siis tagasi. Pikem sõnelus turvameestega lõppes nende võiduga :). Tollisin siis arvuti tehasest välja ja täitsin teisel pool tänavat uued deklaratsioonid :). Nüüd aga selgus, et siinsesse väravasse on unustatud saata minu ankeet - siinses, jälle aukartust äratavas ankeetide pakis seda polnud. Kuna järgmise koosoleku alguseni jäi veel 15 minutit, siis soovitas turvamees meil ise paberile järgi minna, muidu nii kiiresti ei jõua. OK, mina (igaks juhuks) sisse uuesti ei läinud, aga vajalik luba leiti kiiresti ja selgus, et ma võin tõepoolest tehase mõlemat osakonda külastada :). Koosolekule jõudsin peaaegu õigeaegselt ...

Lõunale minnes õnnestus mul turvamees ära rääkida (et lähen ainult korraks) ja nii mu arvutit sealt välja ei tollitudki. Tehase esimeses siis jälle kahe deklaratsiooni täitmine ...

... nüüd täitsin igatahes just veel ühe eksemplari ja tegin sellest paljundusmasinaga kohe kümme koopiat :) - vaatame, kas need turvameestele sobivad :).

No comments: