Thursday, June 22, 2006

möödunud nädalavahetus

Pühapäev möödus siis jälle multispordi tähe all. Kell 02:27 kuni 04:20 joksin Jukola teatejooksu Soomes, Savos. Siis muidugi ei maganud minutitki, kuna elasin kaasa (koos umbes ma-ei-tea mitme tuhande inimesega) viimase vahetuse parimate lahingule metsas. Selle olid korraldajad väga hästi lahendanud - paremate võistkondade jooksjatel olid kõigil kaasas GPS-id koos saatjaga ja võistluspaigas oli suur ekraan, kus orienteerumiskaardilt sai jälgida liidrite liikumist maastikul vaheldumisi telepildiga võistlusraja erinevatest kohtadest. Kogu inimmass hoidis vist hinge kinni, kui liider Tero Föhr klubist Vehkalahden Veikot eksis eelviimase punktiga ja kaardilt oli näha, kuidas ta väikese kaare järel otsustas, et jooksis punktist mööda ja hakkas võsas tagasi jooksma, vastu Kalevan Rasti viimase vahetuse jooksjale, maailmameister Thierry Gueorgioule. Natukene enne seda, kui kaks täppi võistluskeskuse suurel ekraanil kokku said, tabas ta oma vea ära ja suutis siiski hoida liidrikohta.

Teinud laevas ühe kiire, pooletunnise, multisportlase :) une, istusin kodus autosse ja sõitsin Karude juurde. Seal laadisime auto järelkärule kajakid, korjasime teepealt peale maare ja sõitsime Kaberneeme sadamasse, plaaniks vallutada mõni Kolga lahe väikesaar.

Valisime sihtmärgiks Kolga lahe suurima saare – Rammu (111.83 ha). Alustuseks sõitsime ümber Koipse saare, kus me ei randunud ja jätkasime kohe sõitu Rammu suunas. Meri oli küll igavalt sile, aga päike paistis ja sõita oli mõnus. Maabusime saare kirdeosas, Vesisäärel, kus hävitasime ka kaasasolnud pirukad ... huvitav, et merel alati koletum isu peale tuleb :). Külastasime kahte, saarel asuvat meremärki, mis aitasid laevadel võtta suunda Muuga sadama peale. Kuni 1990. aastate alguseni olevat need töötanud tuumaenergial, muutes ümbruskonna radioaktiivsusfooni küllaltki kõrgeks. Meie Karuga igatahes vallutasime neist kõrgema, huvitav kas nüüd kukuvad juuksed peast :P. Aga ülevalt avanes igatahes väga kena vaade, ära paistsid ka Rammu saare kaks järve - Maajärvest ja sellest lõunapoole jääb Leetselja järv.

Külastasime ka Kiini talukohta, kus on taastatud saare ainsad hooned. Kolga lahe saartest asustati Rammu kõige esimesena, 1715. aastal. Enne Teist maailmasõda elas saarel 22 peret, kes pidid oma kodudest lahkuma 1952. aastal. Tagasi kajakkide juurde jõudes, sõime ära kõik, mis meil veel järel ja alustasime siis tagasiteed. Mingi tund aega hiljem olemegi tagasi Kaberneeme sadamas.

Praeguseks, kui ma seda juttu kirjutan, on unevõlg juba enam-vähem jälle täis magatud, aga kohe varsti sõidame Paldiskisse, kus jätkame teekonda kaljasel Iiris Hiiumaa suunas, et homme osaleda kohalikul jaanitulel - pärast seda saab siis jälle hakata unevõlga täis magama :D. Ja veel, nädalavahetusest on loomulikult olemas ka mõned pildid - ikka seal heiti.msn.ee