Wednesday, May 30, 2007

haamer ...

Eilsel teisipäevakul, Tähetornis, sattusin starti ühel ajal koos Erko Õunapuuga, keda olen ammu pannud protokollides tähele, kui kiirete jalgadega, aga ilmselt mitte nii kiire kaardilugemisoskusega orienteerujat. Lasin tal siis startida ja ootasin veidi enne kui ise startisin.

Rada 7.47 km ja 16 kontrollpunkti. Kuna esimene ja teine KP olid väga hea nähtavusega metsas, siis näen Erko selga ees. Loen sel ajal ette ka kolmanda etapi - kui Erko läheb otse, siis mina ringi ja vastupidi ... teise punkti jõudes Erkot raudteele jooksmas näha polnud - selge, mina järelikult ringi. Jõudes aga Tähetorni raudteeülesõidule, keerab Erko mulle ette - ta oli ilmselt otseminekust loobunud ja pärast väikest lisakaart tunud samale variandile. Erko selg hakkab kohe uuesti kaugenema. Punkti jõudes näen ka Erkot eemalt tulemas - ta keeras liiga vara raudteelt metsa ja kaotas sellega vast 15 sekundit.

Teel viiendasse KP-sse kihutab Erko minust mööda, kui mina punkti jõuan, siis läheneb Erko sellele vasakult - tema otsustas mitte otse läbi võsa tulla. Samad variandid on ka kuuenda, seitsmenda, kaheksanda ja üheksanda kontrollpunktiga - mina otse ja Erko veidi ringi - punktis oleme jälle enam-vähem koos. Kusjuures KP 7 juures ei lähe minu ja rajameistri nägemus punkti asukohast kokku ja nii seisan punktist umbes 20 meetri kaugusel ja imestan, miks punkti siin ei ole - õnneks tuleb Erko ja võtab õigest kohast punkti - ju siis olin mina ikka loll :).

Viimased seitse etappi on tuim jooks, siin võtab Erko korraliku tempo üles ja hoolimata metsikutest pingutustest jään maha, silme ees juba virvendab ja keel on täiega kurgu lakke kinni kuivanud. Jõudes finišisse selgub, et Erkot polegi veel. Lõpuks ta tuleb, umbes 6 minutit pärast minu lõpetamist, protokolli järgi tundub, et ta on suure hooga ühe punkti vahele jätnud ja siis tagasi läinud ...

Mina taastusin kogu õhtu suurest kuumast ja pingutusest ning jõin vast oma paar liitrit vedelikku. Tulemused OK Nõmme kodulehel.

1 comment:

Erko Õunapuu said...

Kohe raudteele ei hakanud jooksma sellepärast, et lootsin otse pääseda vanast ajast teada Tähetorni ja Padu tänava vahelise läbipääsu kaudu. See läbipääs oli aga juba kinni, kuigi paljudel uuematel o-kaartidel on see veel peale märgitud. Maa-ameti kaardi järgi asuvad seal nüüd krundid Tähetorni 42,42a ja Padu 21a,b,c.
Lõpus jäi tõesti punkt vahele seetõttu, et kaardil olid etappidevahelised jooned risti. Läksin edasi vale joont ajades. Eks palava ilma ja kiire tempo tõttu oli pilt ka juba taskus. Kui valesse punkti jõudes selle kohutava vea avastasin, siis oli kogu jõud kehast korraga nagu kadunud. Täiesti tühi tunne ka moraalselt. Oli ju vaja minna mäest alla vahelejäänud punkti võtma ja siis taas mäest üles samasse punkti, dziisas kraist!!!
Vedasin ennast nagu unes kuidagi lõpuni - sellest ka suur kaotus.

Erko