Saturday, May 26, 2007

piiririkkujad ... peaaegu

Tänasesse päeva mahtus Piirissaare külastus ... aga sellest lubas kirjutada Maare. Mina tahan aga veidi kiidelda, kuidas GPS-ist täna ka veidi reaalselt kasu oli:

Väsitav päev Piirissaarel seljataga, alustasime laevaga (tagasi suuremaga, kui minnes) tagasiteed. Kui kogu päeva oli pidanud väga ilusat ja kuuma ilma, siis tagasiteel saime korraliku vihma ja äikese osaliseks. Korralik äike algas tegelikult kohe, kui saare kanalist järvele jõudsime, ehk 15 minutit pärast sadamast lahkumist. Kuna algas ka korralik vihmasadu, siis kolisime laevalael asuvasse telki. Päris huvitav oli GPS-i pealt vaadata, kuidas meie teekond edeneb, GPS track-is läbi telgi katuse täiesti vabalt sateliite.

Ühel hetkel lasti laeva mootoril tuurid alla ja meeskonnaliikmed jooksid närviliselt lausvihmas ümber telgi. Uurisime GPS-i ja ... mis värk - sõidame ju otse vene piiri poole. Läksin lõpuks välja kaptenisillale ja uurisin, et kas mehed teavad kah, kuhupoole nad sõidavad ...
... нет идеея ... и сигнал от спутников не приходит ...
... olid mehed murelikud. Kui ma siis neile oma GPS-i pealt näitasin, kuhu me parajasti teel, siis tehti kiire kannakas. Tüürimehe nägu selgines ...
... конечно, это же там Пиириссаар ...

... Sain märjana tagasi telki, aga teekond jätkus vähemalt õiges suunas ... :)