Friday, December 28, 2007

Maare kööginurk: tomatisupp

Täna tegid mu superämm ja Heiti jälle keldris ehk tulevases kaminaruumis hunniku tööd ära. Tasapisi hakkab asi nii kaugele jõudma, et pandud saavad viimased kivid ja sillus ning saab hakata muid töid tegema.

Mina toimetasin seni tubaseid asju ja keetsin lõpetuseks ämma tellimisel tomatisuppi a´la Maare. See on sihuke hea toit, valmib kiiresti ja sisaldab kaalujägijate hinnaskaala järgi 0 punkti. Nii, et söö, palju jaksad! (Eriti kui ämm ütleb, et tema juures kodus ootab meid hiljem veel võileivatort).  Minu variandis on ehk punkte natuke rohkem, sest killuke võid lisab mu meelest supile maitset juurde.

Vajan selleks:  mõned küüned küüslaauku, 1 keskmine sibul, veidi päikesekuivatatud tomateid, purk konservtomateid ja/või värskeid tomateid (talveperioodil rohkem konserv- tüüpi, sest siis värskete tomatite maitse nagunii pea olematu, suvel aga võib konservtomatid ka täiesti ära jätta), 1 puljonigkuubik (miliine juhtub parasjagu käepärast olema, mina kasutan kana või köögivilja oma), paar lusikatäit toorjuustu ning maitseks pipart, soola, terake suhkrut ja basiilikut ning koriandrit (kui on). Koguseid ma öelda ei oska - panen nii kuidas parasjagu tuju on - mõnikord on rohkem küüslaauku, mõnikord saab basiilikusem.

Küüslaugu, sibula, päikesekuivatatud tomatid peenestan (seda teeb minu eest nuimikseri otsa käiv köögikombaini minivariant) - koos puhastamisega võtab see  aega 2-3 minutit. Sulatan potipõhjas võid (võib ka panna hoopis oliivõli), kuumutan peenestatud segu sealsamas jälle umbes 2-3 minutit. Lisan konservtomatid, või  kui kasutan päris tomateid, peenestan ja lisan need. Jälle kuumutan segades 2 minutit. Siis püreestan nuimikseriga potis oleva (peenem värk oleks kogu segu veel läbi sõela ajada, aga minu arust saab nuimikseriga ka piisavalt püreene ja ei viitsi). Lisan veega segatud puljongikuubiku, keedan kogu asja natuke, siis lisan toorjuustu ja jääb üle veel veidi keeta ning maitsestada soola (kui on vajalik, puljongikuubik on niigi soolane), pipra, basiiliku ja koriandriga. Terake suhkrut võtab hapukat maitset veidi leebemaks.

Kokku võtab see aega umbes 10- 15 minutit ja supp on valmis. Serveerida võib koos krõbedate saiaveerandikega (annab punkte juurde) või millega iganes. Tegelikult suvel võib seda vabalt ka külmalt serveerida - on siis selline hispaanlaste gazpacho moodi asi. Ja aeg- ajalt vahetan mõnda komponenti - näiteks toorjuustu lisamine on suht uus idee.

Praegu - peale suuri jõulusööke on see hea, kergesti seeditav toit.

No comments: