BAR 2010 vol. 2: põhiliselt ratas
Jätkame teise etapiga, BIKE – LEGEND: 17 km. Algus on vaevaline, kitsad ja mudased põlluvaheteed, kus ette jäävad sajad (no vähemalt kümned) mudas ratastega abitult ukerdavad Lätlased. Õnneks saame varsti korralikule kruusateele, ning mõned kilomeetrid hiljem tuleb Tiidule meelde meie hommikune suurim kätetöö – tema jalgratta küljes olev vedamissüsteem. Paneme Anniki köide ja tšill läheb lahti … Lätlased on vist üsna jahmunud, kui järsku oma kiiruse 35 peale tõstame. Tiit ees, Anniki kummis, meie Taneliga teeme ennast rivi lõpus pisikeseks-pisikeseks.
Saades kätte ESTONIAN COMBO, keerame kohe ka valele teeotsale. Õnneks jääb see 2.5-minutilie lisakaar meie ainukeseks veaks sellel etapil.
BIKE – ORIENTEERING: 27 km. Taaskord on Normunds näidanud oma taset uute ülesannete väljamõtlemisel. Muidu, nagu tavaline rattaorienteerumine, selle pisikese täiendusega, et punkti asukohas on kaardil valge ruut, mille täitmiseks on meile kaasa antud lisaleht ortofoto tükikestega, mille hulgast tuleb leida õige. Et asja veidi keerulisemaks ajada, siis ei ole fotod põhjasuunas, vaid keeratud juhuslikku suunda.
Esimese punkti (KP32) leiame väikese seisaku järel, kuhu jõuame umbes viis võistkonda koos. Punkt asub mingi hoome katuseräästal. Tiit aitab alustuseks Anniki kiiresti üles, aga siis läheb abistamisega hoogu – selle asemel, et Anniki ratas üles upitada, aitab Tiit härrasmehena üles ka kõikide teiste võistkondade naisliikmed.
Mul on vist jäänud mainimata, et Läti kombe kohaselt on iga võistkonna kohta kaks SI-puka, millega kõigis punktides märked tuleb teha. Üks pulkadest on kinnitatud võistkonna (ühe) naisliikme randme külga ja teine ühele neljast jalgrattast. Ehk – kõik punktid peavad läbima võistkonna naisliige ja jalgratas.
Teine punkt (KP33), karjäär oleks muidu lihtne, aga seekord tuleb leida ruudust koht, kust on tehtud foto, millele siis omakorda punkti asukoht märgitud. Pärast pea 10-minutilist otsimist leiame õige koha, aga mida ei ole, on punkt. Selleks ajaks on karjääris kohal juba tugevalt üle poolte võistkondade ja pärast telefonikontsultatsiooni Normundsiga, otsustatakse ühiselt jätkata järgmise punktiga.
Neljas punkt (KP35). Meie siia jõudes on ISC ADVENTURE ja ESTONIAN COMBO, ehk siis Maret ja Viff läinud just, rattad seljas, võtma punkti, mis teelt 100 meetrit eemal, soises võsas, järve ääres paikneb. Mehed kasutavad saadud hingetõmbepausi taastumiseks. Meil läheb saabudeks lausa väiksemat sorti võitluseks, et kes saab Anniki ratast punktini kanda ning kes teda lihtsalt saata ja kätt hoida :).
Paar etappi hiljem jõuame vahetusalasse. Saame kaks topokaarti mastaabis 1:25 000 ja ühe ortofoto, 1:12 500. Annan Tanelile kaardi jättes endale nii kaardi, kui foto. Tanel ja Tiit jätavad oma jalgrattad siia, meie Annikiga peame jätkama jalgratastega, etapiks BIKE & RUN – ORIENTEERING: 8 km.
Etapi algus pole just ülemäära jalgrattasõbralik, mööda turvast sõitmine on üsna vaevaline ja kiirus olematu. Õnneks on viimane teeosa mööda laudteed, mis küll vihmast ülilibe, aga kui juba ratta õiges suunas liikuma saab, on sõita võimalik ja võrreldes jooksmisega kordi kergem.
Esimesest punktist tagasi sõites, kui laudtee laskub oja äärde, saab Anniki ratta korralikku külglibisemisse. Enam, kui kümnemeetrise liu lõpetab laudtee ääres olev mänd, millest Anniki külg ees mööda ei mahu ja laudteele endast ja jalgrattast kuhja moodustab. Mina, jalad kahel pool jalgratast lohisemas, ning ratta pidurid blokis, saan pidama millimeetri pealt enne kuhja … või pigem veidi hiljem. Õnneks pole ei Annikil, ega ka rattal häda midagi ja mõnisada meetrit hiljem jätame ka meie oma rattad punkti KP39, ning jätkame neljakesi joostes.
Tegelikult ei jätka me mitte neljakesi, vaid lausa tosinakesi, sest kohe etapi algul püüavad meid kinni ESTONIAN COMBO ja ELITA. Etapil tekib meil Taneliga paar korda terav mõttevahetus, sest Tanel tahaks minna paremale, sihile, samas kui mina üritan fotolt tuvastada aimatavaid vanu teekohti-kõlvikupiire ja neid kasutades otse punkti jõuda. Ootamatult punkti jõudes on Tanel algul hämmingus ja saab alles siin teada, et lisaks tema käes olevale üliviletsale kaardile, on meie kasutuses ka ortofoto.
Järgnevatel etappidel jääme kindlaks oma otsusele võtta asja rahulikult, ning teised võistkonnad libisevad meil vaikselt eest. Tagasi rataste juurde jõudes on ESTONIAN COMBO ja ELITA juba silmapiirilt kadunud, vahetusalas ütleb kohtunik meie vaheks juba üle kümne minuti.
BIKE – ORIENTEERING: 25 km. Jätkame jälle rattaetappi, kus koos orienteerumine ja õigete fotode otsimine. Teisel etapil (KP46) saab meid kätte Guntars Mankus, ehk ISOSTAR RACING TEAM. Seal, kus meie nägime vaeva läbi metsa ragistamisega, ütleb Mankus, et nemad sattusid metsateele, mis neid õiges suunas kohale tõi.
Punkti leidmine on seekord paras pähkel. Oleme üsna kindlad, et oleme suutnud tuvastada tükkide ruudukeste hulgast õige foto, aga punkti millegipärast õigest kohast ei leia. Sel ajal, kui meie otsime punkti nn. “õigest” kohast, teeb Anniki tiiru kõrvaloleval põllul ja kutsub meid punkti.
Järgmise etapi (KP47) valime erinevalt – Mankus otsevariandi, meie läheme ringi. Vahetult enne punkti kohtame ESTONIAN COMBO-t, kes just punktist tulemas, selgub, et vahe nendega ei olegi nii suur.
Veel üks etapp ja saabume vahetusalasse. Meie üllatuseks on siin anult kahe võistkonna jalgrattad, ISC ADVENTURE ja ESTONIAN COMBO. Meie eest on kadunud ELITA ja ISOSTAR RACING TEAM kes, nagu hiljem selgub, üritasid punkti KP47 otse jõuda.
No comments:
Post a Comment