Wednesday, April 28, 2010

Xdream avalöök Sakus

Laupäeval oli plaan teha väike tiir rulluiskudel, et Xdream stardis poleks selle aasta esimene rulluisutamine, aga uisutamise avalöök jäi siiski tegemata. Selle asemel taasalustasin hoopis kodus igikestva remondiga, millist tegevust Maare vägagi rahuloleva pilguga vaatas :).

Pühapäeva hommikul jalgrattad katusele ja Sakku. Tänu mõningatele vihjetele Saku kohalikus ajalehes ja sportinfo.ee-s, võis eeldada, et võistlus algab uisutiiruga Kiisa suunas ja kanuuetapp toimub Männiku karjääris. Sellest hoolimata suutsid korraldajad meid stardis meeldivalt üllatada.

Võistlus algab joostes tulipiga – näitan, et vähemalt stardikiirenduses suudame kõigile konkurentsi pakkuda ja võtan tuulde Jürgeni kiiretele kandadele. Küll aga keerame kohe teisest ristmikust valesti ja mina pean korralikult pingutama, et rulluisuetapi alguseks uuesti liidritegrupis olla.

RatasRulluisuetapp on põnev – tulip, kus iga võistkonna liige saab oma variandi. Esimesse punkti pöörates ajan segi teepikkused ja sõidan punktist mööda, seda märkamata. Kaheminutilise lisatiiru järel võtan siiski punkti. Kahjuks on kõik kiiremad uisutajad läinud ja nii pean etapi lõpuni üksi tuult murdma.

Kui lisaülesande juurde jõuan, on Viff-Jürgen juba pool puzzlet kokku ladunud ja minule jääb vaid puzzle liimipulgatamise rõõm. Otsustame kulutada vahetusalas täiendavad kümme minutit ja joonistame kõik punktid korralikult ümber oma kaartidele.

Tagasi vahetusalasse uisutamine on juba puhas rõõm, allatuult ja kolmekesi. Püüame alustuseks kinni Ekstreem Adventure, aga siis näeme ees Team VAUDE Adventure oranže särke, jätame Ekstreemi omas tempos sõitma ja asume Vaudet püüdma. Enne Sakut saame ka Vaude kätte aga selgub, et tegu ei olegi meie kardetud konkurentidega, vaid hoopis Team VAUDE Matkasport meeskonnaga.

lisaülesanne kaevikutesVahetusalast jätkame Xdream ajaloo lühima rattaetapiga järgmise lisaülesandeni. Lisaülesandel vaidleme Jürgeniga, et milline võiks olla kasepaku niiskusesisaldus ja kas me peaksime kase erikaaluks arvestama 660 või 700 kg/m3. Kõigest hoolimata suudame esimesel katsel lubatud kaalu, 1 kilo, oluliselt ületada. Teisel katsel on sihik paigas ja pakk saab saetud, nagu peab.

Jalgrattaetapp Saustinõmme orienteerumiskaardil on meile lihtne, korjame Saku singlite rägastikust üles ka Salomon Teami ja võtame nad endiga punkti kaasa.

Lisaülesanne jalgsiKaevikuetapil on meie tempo meisterorienteeruja Jürgeni jaoks ilmselgelt liiga aeglane. Aja viiteks võtab Jürgen kaevikutesse kaasa kaardi ja etapi lõpuks on tal kaart ning rajalegend pähe õpitud. Ja kui kaevikust väljudes näeme Salomoni jalögratastega minema kihutamas, siis Jürgen ei lase sellest ennast eksitada – meie jätkame joostes punktide läbimist. Veel kolm punkti joostes ja alles siis jätkame ka meie jalgrattaetapiga.

Kanuu-jalgsiJalgrattaetapi esimeses (KP 17) punktis jõuab meile taaskord järgi Salomon, kes seekord on veidi rahunenud ja talitseb oma tempot tervelt kahe etapi vältel, enne, kui taas eest sõidab. Meie jätkame omas tempos ja ei pea paljuks viadukti all ka fotograafidele poseerida. Teel 21-sse punkti liitub meiega taas Salomon.

Kanuuvahetusalasse jõudes oleme kõrgel viiendal kohal, kaotus liidritele, Team Nike on umbes 8 minutit. Kuna seekord pole meil mingit kahtlust, kes kanuuetapil oma jooksukiirust näitab, siis saab Jürgen boonusena teha ära ka köieülesande. Ka selle teeb Jürgen kiiresti, meie Viffiga ei jõua selle aja jooksul isegi korralikku plaani kanuuetapiks valmis mõelda.

lisaülesanne liivakottidegaKanuuetapp ise on selle võistluse maasikas – ükskõik, mis suunas me ka ei liiguks, ikka on tugev vastutuul. Peale kanuu kandmist ühest karjäärist teise lepime kokku, et Jürgen võtab joostes KP 28 ja liitub siis meiega neemel, otse KP 29 juures. Saame tükk aega oodata, enne kui ilmub pealaest jalatallani märg Jürgen ja räägib vaimustunult, kuidas ta just neljakraadises vees värskendava ujumise ette võttis.

lisaülesanne liivakottidegaKõige ´tõsisem kanuuetapp on KP 31 – KP 32, siin on tuul nii kõva ja laine nii suur, et isegi siis, kui kõik kolmekesi paremalt poolt tõmbame, suudan vaevu kanuud kursil hoida. Kirun üsna valjult oma olematut tüürimisoskust ja tunnen puudust meie tüürman Otist.

KP 32 järel paneme Jürgeni taaskord kaldale ja alustame Viffiga pikka vastutuuleetappi. Kalda varju jõudes kohtume Team Nike Lauri ja Erikuga, kes olla mõni aeg tagasi keset karjääri väikese supluse ette võtnud. Jürgeni saabudes võtame viimased kanuupunktid ja tõmbame kanuu kaldale. Kanuuetapi lõpuks oleme tõusnud neljandale kohale.

Vaba liikumisviisAinsa tõsisema vea teeme rabaetapi esimese punktiga (KP 37). Läheme punktile liiga uljalt peale, suunda korralikult kontrollimata ja selle tulemuseks on 16-minutiline lisatiir. Punktis kohtume ISC ADVENTURE TEAM-iga, kes siin juba oma 40 minutit punkti on otsinud. Pärast selliseid seiklusi ei ole nende näod just mitte kõige optimistlikumad. Järgmisel etapil saame kätte võistkonna GO Reisiajakiri ning vahetusalasse jõudes oleme kukkunud üheksandale kohale. Meist on ette saanud ka segavõistkond Team VAUDE Adventure.

Liivakottidest torni ehitamine läheb meil ludinal – Viff võtab kaks, meie Jürgeniga kumbki ühe koti ja nii see torn valmis saabki. Jääb veel vaid üle kotid tagasi kanda.

Ratas

Eelviimasel etapil tuleb, läbida üks viiest kaardil olevast punktist. Kuna konkurendid Team VAUDEST valisid lähima punkti, ehk köitel üle karjääri, siis meil pole enam kaotada midagi ja läheme hoopis ratastega võtma punkti number 75. Tagasi vahetusalasse jõudes selgub, et imet siiski ei sündinud ja Vaude on läinud, ühes Vaudega on meist mööda saanud ka Männikumägi/RMK SK.

Veel viimane rattaetapp ja olemegi finišis, algul küll seitsmendatena, aga pärast väikest EXEL-tabelit tõuseme viiendateks, kusjuures möödume ka Team VAUDE Adventurest, kellel puudub üks märge. Vaudest on muidugi kahju, tegid nad ju hea võistluse – loodame et järgmisel korral … oleme me neist ilma trahvidetagi eespool.

Võistluste ametlik lõpubankett toimub seekord Soosambla suusaklubi treeningbaasis, koos meie suursponsori, Kadarbiku, kangete jookidega.

Kõikide suurepäraste fotode autor on Jarek Jõepera.

No comments: