Friday, March 08, 2013

loll saab pangas kah peksa

Meil oli pühapäeva hommikul kõik minuti pealt paika pandud: kell 6:20 äratus, 6:40 hommikusöök, siis arveldamine hotelliga ja umbes seitsme paiku Dresdeni poole sõitma, et kell üheksa olla lennujaamas.

hotel LASOlime graafikus senikaua, kuni selgus, et hotelli kaarditerminal ei tööta. Noormees, hotelli administraator, soovitas meil sõita Szklarska Poręba-sse ja otsida mõni sularaha automaat. Kuna selline asi meie ajagraafikusse hästi ei mahtunud, siis leidsime teise variandi – administraatoripoiss kirjutas meile paberile panga rekvisiidid ja meie Epuga võtsime siis oma sülearvutid ja näitasime Poola paganatele, kuidas Eesti on ikkagi e-riik … no ega see “näitamine” tegelikult nii kergelt ei käinudki, Maare jooksis ühtelugu meie ja administraatoripoisi vahet, et täpsustada mõnd kirjutatud tähte, või saada lisainfot, nagu panga aadress vms.

Lõpuks tõstis Epp käed ja ütles, et see e-teema pole ikka tema teema ja SEB pank keeldub tema makset vastu võtmast, teatades, et miskit (vist kontonumber) ei klapi. Olin ka mina sama kaugele jõudnud ja võrreldes Epuga ikkagi “tõeline itimees” – minu, Swedbank makse, läks kolinal läbi. Tegin siis kiirelt samade andmetega veel teisegi makse, Epu eest, ning lahkusime hotellist ausate Eesti turistidena. “Mina ei usu, et see asi nii lihtsalt käib” ütles Epp veel lahkudes, ilmselgelt puhtast kadedusest.

Vaatasin siis täna konto väljavõtet ja mida ma näen – raha pole tahtnud Poola jääda, vaid on minu juurde tagasi tulnud: BNFS ACCOUNT NUMBER  IS INCORRECT. Konto väljavõtet täpsemalt uurides selgub siiski kerge erinevus summades – tagasi on tulnud üle 60 euro võrra vähem, kui algselt maha läinud.

Helistasin siis selguse saamiseks Swedbank klienditeeninduse numbrile, millele helistamine on nii keeruliseks tehtud, et pärast mitmekordset proovimist olin juba peaaegu loobumas. Lõpuks, loobudes enda identifitseerimisest, sain siiski liinile. Pärast mõningast seletamist selgus, et Swedbank ei tea sellest äravõetud rahast midagi, vaid tema kasum piirdub siiski ainult konto väljavõttel eraldi näidatud, veidi alla kümne euro suuruse summaga, ülejäänud osa on ärastanud röövellikud Poola kapitalistid.

Kuna Swedbank on ilmselgelt (Rootsi) riik (Eesti) riigis, siis temaga võitlemisel pole vist mõtet. Kas peaks asuma võitlusesse hotelliga, kelle administraator kujunenud olukorras tegelikult süüdi on, või on muid variante? Ja mida peaks tulevikus sarnases olukorras teisiti tegema?

1 comment:

dr Holden said...

Olen maksnud Tšehhis väega lähedal Poola piirile kčš-ides mingi hiigelsumma SEB virtuaalkaardiga, ehk siis öelnud portjeele oma kaardinumbri, cev(vist) koodi ja expire aja ning kümned tuhanded kčš-id läksid teele. Muidugi lisandus 1,5% kaardimakse ja 1,5% veel millegi eest??? Ehk jäin planeerituga kokku umbes 70 euriga ikka miinusesse...