Monday, October 15, 2007

Eesti Päevalehega koju vanad uudised!?

Meile on tellitud Eesti Päevaleht. Vist paar-kolm aastat juba. Aga alailma on selle kojukandega igasugu viperusi.

Viimased kolm nädalat saame Päevalehega koju näiteks ainult vanu uudiseid - see tähendab, et leht jõuab hommiku asemel postkasti millalgi päeval ja kui koju tuleme, on leheuudised juba lootusetult vanaks saanud.

Helistasin eelmisel nädalal klienditeeninduse numbrile - sealt vastas viisakas Expressposti klienditeenindaja. Klõbistas veidi ja ütles, et näe, meie piirkonnas ei ole praegu põhikandjat ja asenduskandja lihtsalt ei jõua kogu ringi hommikuks ära teha. Et kui ma olen nõus veel nädalakese kannatama, siis juhul, kui selle aja jooksul midagi ei muutu, helistagu ma tagasi ja nad mõtlevad midagi välja, näiteks alandavad lehetellimuse hinda. Arusaadav. Ja vastuvõetav. Muidugi ma ootan veel veidi.

Helistasin täna uuesti, sest midagi muutunud ei olnud. Vastas teine klienditeenindaja. Samuti viisakas. Klõbistas klahve ja ütles, et meie lehekandja olevat puhkusel ja teine kandja lihtsalt ei jõua nii kiiresti kahte ringi teenindada. Saan aru, ei jõua tõesti. Aga tahaks hommikul siiski kohvi kõrvale värskeid uudiseid onju? Leheteliimuse hinnaalanduse kohta ei osanud see klienditeenindaja midagi rääkida. Aga see pole tegelikult oluline, sest ma tahan eelkõige värsket lehte, mitte odavat lehte.

Mis siis saab? Klienditeenindaja vabandas ja ütles, et tal tõesti ei ole praegu head lahendust pakkuda, et ta "annab minu mure piirkonnajuhile edasi" ja et tavaliselt kandjaid üle kahe nädala puhkusele ei lastagi - et siis varstivarsti peaks ka meie kandja tööle tulema ja kõik saab korda. Ega klienditeenindajat polnud mõtet rohkem pinnida ka, mis tema saab teha.. ei saa ta ju ise telefoni lauale panna ja lehti kandma joosta. Tema annab minu mure kohusetundlikult edasi.

Aga vabandus, et kandja on puhkusel, ei ole tegelikutl professionaalsele postiteenuseid pakkuvale ettevõtjale mingi õigustus. Hea küll, saan aru, et päevaks või paariks ei leita kohe asendajat, kui näiteks kandja haigestub. Aga see peaks kvaliteetse teenuse puhul olema ka piiriks. Ja praegu ei ole tegu mitte ootamatu haigusega vaid puhkusega - seega reeglina planeeritud töölt ärajäämisega. Äkki peaks Päevalehte tellides kohe mainima, et kui postiljon on puhkusel, siis asendage selleks ajaks minu lehetellimus ristsõnaajakirjaga, sest ristsõnu võin õhtul peale tööd ka lahendada?

Muuseas, jaanuaris, kui läksime Indoneesia reisile, palusin lehe selleks ajaks vanematekoju Raplasse saata. Kui tagasi tulime, läks mitu telefonikõnet, et leht jälle meie juurde koju käima saada. Vanematekoju käib Päevaleht aga siiani - olgugi, et õde on mitu korda helistanud ja öelnud, et aitab küll, nemad loevad üldsegi Postimeest. Leht käib ikka. Praegu on oktoober, muide.  Nii, et kes tahab Päevalehte - me võime järgmisel korral lehe teile suunata ja pärast tuleb see tasuta kätte :D.

Pole siis ime, et lehekandjaid napib - nad vaesekesed kannavad palehigis lehti ka sinna, kuhu neid ammugi tellitud ei ole ...

4 comments:

Anonymous said...

Raplas kannab Eesti Posti kandja, tädi Maali. Kuna nende süsteem on väga niru, siis ei pane üldse imaks, et seal edasi kantakse.
Mis puutub meie teemat, siis pole asi nii lihtne. Nimelt peame kandjaid puhkusele laskma, loomulikult organiseeritakse neile asendaja, kuid asendaja ei pruugi olla nii tubli, kui teie enda kandja, ta võib lihtsalt ühel hommikul tulemata jääda ja siis organiseeritakse kõrvalkandja jnejnejnejnejne. Ühesõnaga, harjuge Euroopa liiduga:)

terv. Ott

Anonymous said...

huvitav, miks muudes ametites nii ei toimita. Mina näiteks olen lasteaiaõpetaja. Mulle organiseeritakse asendaja ka siis, kui ma 10 minutit enne hommikul kell 7 tööle jõudmist haigestun. Samamoodi tulen ma juhatajale vastu ja lähen ise teisi asendama, kui vaja. Miks peab õpetajail olema missioonitunne ja 1001 muud head omadust ja tasu selle eest on vist väiksem kui kirjakandjal. (Alla 6000 saame kätte.) Lapsi, kelle eest vastutada, on aga 24. Mis siis saab, kui lasteaiad samamoodi suhtuma hakkavad? Ütlevad vanemaile, et meil on probleem, tooge laps täna lõunast, sest hommikuse vahetuse õpetaja haigestus. Oleks tore?
marx

maare said...

jah, just täpselt. iga äri või asutus võiks ju siis samamoodi lõdvalt võtta. Muidugi, saadava teenuse ja teenuse vahel on vahe: mõni on hädavajalikum (nagu tervishoid, lasteaiateenus), mõni on nn mugavusteenus. Aga mugavusteenuse eest ma just seepärast maksangi, et saada teenus kätte õigel ajal ja õiges kohas. Ma ei taha "harjuda" ega "ära kannatada" halba teenust. Kui oleks valida, läheksin teise teenusepakkuja juurde sellisel juhul. Häda ja viletsus ongi selles, et valikut ei ole ja seetõttu saab kandefirma sellist teeninduskvaliteeti(kvaltiteeditust) endale lubada. Mina vehin niisama kätega ja hõikan metsa.

Anonymous said...

Oi, kandefirma eesmärk ei ole kindlasti halb teenindus, väga kohusetundlikud inimesed teevad selle nimel tohutut tööd.
Teine teema on palk ja aeg, mille eest lehekandja raha teenib. Esimese asjana tahaks kummutada väite, et tellides lehe, lubatakse Teile lehte enne kella seitset. Üheski tellimuse lepingus pole aega määrataud, see on selline faktiline täpsustus. Teine asi on kandja palk. Kandja palk on suur ja samas ka väike. Suur selles mõttes, et tunnitasu on igati OK, kahjuks saab kandja tööd teha ainult kaks tundi päevas. Nüüd saate ise arvutada, korrutades tunnid kandepäevadega. Kõige nõmedam väide, et mina olen maksnud ja tahan saada. Sellise asja kohta ütleksin, et sa ei jõuaks lehte üldse tellida, kui meil oleksid sellised palgad, kus kannavad ainult kohusetundlikud inimesed. Paraku on elu teine ja peame leppima, et 600 kandja sisse satub igasugu sigudikke, kellele ei ole näkku kirjutatud, et ma homme magan või võtan viina. Minu jutt ei ole õigustus, lihtsalt väike selgitus reaalsest elust, kalamaja postkastidest ei hakka ma üldse Teile rääkima, see läheb juba seikluse valda. Marx-le, et mina ei kujuta ka ette, et homme tööle lihtsalt ei lähe, paraku on elu teine. Soovituseks veel, et ajalehet pole küll see koht, mille pärast oma närvirakke kulutada ja ühe soovituse teeks veel. Nimelt on meil väga huitav pakkumine http://www.expresspost.ee/lehekandjad

Ott:)