Tuesday, January 29, 2008

raske, raske pühapäev

Pühapäev oli küll tõeliselt raske. Oli selles siis süüdi kehvastimagatud öö, või aklimatiseerumisprobleemid või oli esimene hoopis teisest tingitud, aga väike väsimus oli juba enne starti. Stardiks oli loomulikult ACG Winter Xdream 2008.

Olime Urmo ja Lauriga juba paar päeva varem otsustanud, et üritame minna rajale ratastega, aga esimene pilk kaardile ja oli selge, et see ei ole hea mõte. Ja jooksumõnu sai seekord minu jaoks üsna kiiresti otsa - umbes 45 minutit pärast starti algas minu jaoks kannatamine.

Veel 40 minutit suutsin Urmo ja Lauri tempot hoida, edaspidi olin piduriks. Kaarti vaadata enam ei jõudnud (ei tahtnud). Kui algul üritasime vältida jalgade märjakssaamist, siis kusagil kahe tunni peal tekkis mul täielik apaatia - enam polnud vahet, kas sood on võimalik mättalt mättale hüpates ületada või mitte - mina üritasin liikuda võimalikult otsejoones.

Võistluste viimane tund tundus mulle, et Lauri üritab meelega minna igalt poolt otse ja läbi kõige suurema risu ja kõrgemate mätaste :), no jalad ei tahtnud kohe kuidagi enam tõusta ...

... ja minu jaoks oli "maasikaks" loomulikult see, kui Lauri lubas et "nüüd on jäänud viimane kilomeeter" - siis pärast seda tegime loomulikult viimase orienteerumist nõudva punktiga 20-minutilise lisakaare.

Lisaülesande kõige raskem osa minu jaoks oli Valgehobusemäe vaatetorni ronimine, jalad olid enne seda kogu aeg krampiminemise piiril.

Aga lõpp hea, kõik hea - tänu võistkonnakaaslaste poolt ergutamisele-turgutamisele jõudsin siiski finišisse, aega kulus meil selleks 3:48:59 ja kilomeetreid 30.7. Kalorid kulus minul 4 177 kcal, keskmine pulss 160 ja max 176.

Igatahes hoolimata sellest, et pool võistlust oli ilm minu jaoks kogu aeg väga pime ja pärast võistlust veel mitu tundi kõhus krambid, oli asi väärt osavõtmist. Jälle kord sai kinnitust see, et isegi "tavaliseks" 4-tunniseks võistluseks tuleb suhtuda täie tõsidusega.

Maare kirjutas vähe pikemalt ja põhjalikumalt.

9 comments:

eduardp said...

Kellad, kellad.
Juba varem olen täheldanud, et Sinu Polar põletab kaloreid tunduvalt rohkem kui minu Suunto. Mul tuli küll keskmine pulss 142, kuid kaloreid oli selle juures 2933.
Ma arvan, et 500 kkalorit võiksid küll arvestusest maha võtta ja sedavõrra täna vähem süüa.

maare said...

Kalorikulu saab võrrelda siis, kui lähteandmed on samad. Ma ei tea, milliseid lähteandmeid kasutab Sinu Suunto kalorikulu arvestamiseks. Polar kasutab lähteandmetena (loodetavasti ma siin oluliselt ei eksi, Heiti paradab vajadusel) lisaks südamelöögisagedustele sugu, kehakaalu ja hapnikutarbimisvõimet (VO2max).
Kui andmed, mille põhjal kulu arvestatakse on erinevad, siis on ka lõpptulemus erinev.

Anonymous said...

Naised saunas rääkisid jah, et sellise näoga Heitit pole varem nähtud:D

Ott

Heiti Hallikma said...

Kalorikulu arvutatakse umbes selliselt:

kCal = V02max * (%MHR - 37) * 0.000075 * aeg

,kus:
- VO2max on sinu maksimaalne hapnikutarbimisvõime (minul Polar default 55, mõõdetud 72
- MHR on sinu maksimaalne pulss, mida on samuti kasulikum lasta määrata näiteks Spordimeditsiini Sihtasutuses, Vomax-is või mujal.

Ma ei tea, kuidas sina need parameetrid enda kellas paika oled seadnud ja seepärast ei oska seda kommenteerida, aga minul erinevad kella default seaded oluliselt tegelikest näitudest.

eduardp said...

Aitäh huvitava valemi eest, kuid veider see, et seal pole inimese kaalu sees. Peaks ju oluline näitaja olema.
Sain oma näitajad programmist (kus minu näitajad sees), mitte otse kella pealt.
Kui panin sinu valemisse oma näidud (VOmax 60, max pulss 180 (mõõdetud aasta tagasi spordilaboris)), siis tuli kokku 2424kcal, mida oli üsna vähe.
Suunto mõõdab ka mitmeid hingamise parameetreid ja ma ei tea, kas seda on arvestatud kalorite arvestuse juures.

Heiti Hallikma said...

Kuna ma nende kalorite arvutamise spets ei ole, siis võisin sulle ka pada ajada, kuna kaevasin selle valemi kusagilt internetist.

Aga kui oma nädalavahetuse andmed valemisse panen, siis tuleb minul 3 771 kcal, ehk vahe nelisada kcal.

Kui sina nüüd oled nõus arvestama oma treeningust maha selle vahe, ehk 500 kcal, siis teen samamoodi :D, muidu unustame jutu ja kompenseerime need üleliigsed 400 - 500 kcal parem paari õllega :).

eduardp said...

Üks asi jäi sinu valemis veel kripeldama. See, et mida kõrgem on hapniku tarbimise võime (VO2max), seda nö ebaökonoomsem on organism (kulutab sama töö juures rohkem energiat). Peaks ju olema vastupidi, milleks muidu ennast treenida. Või?
Ja vanema inimese organism peaks siis töötama ökonoomsemalt, sest vananedes VO2max alaneb igal juhul.
Vot kus on penskari eelised pikal xDreami rajal :)
Ja eile jätsin õlle joomata.

Anonymous said...

Heiti, leiad siit lingilt mõne oma "optimistliku" :) näo...

Jarek

Anonymous said...

Link ununes..
http://nagi.ee/photos/jarek/sets/69999/