Monday, December 08, 2008

raske rattasõit

Kuna õhtul pidin olema juba kuue paiku lennujaamas, siis plaanisime Leivoga teha enne seda väikese jalgrattatiiru. Veidi enne kella ühte oli Leivo minu juures ja läks sõiduks.

Algul Stroomi metsa ja sealt mööda Paldiski maantee äärset jalgrattateed Kakumäele. Kakumäel kohtume ühe sportlasega - meile jookseb vastu, täietsi jooksumehe sammul, üks tüüp, sigarett suunurgas tossamas!

Tabasalu mäest üles vändates on tunnen esimest korda, et on raske. Õnneks keerame edasi panga servale väiksematele radadele, kus Leivo veidi tempot alla võtab. Jätkame algul panga peal ja siis panga all, ümber Muraste kuni Viti suvilakooperatiivideni. Aega on kulunud juba 1:53 ja nii otsustame, et paras aeg tagasiteele keerata. Vääna poole sõites, kui kiirus kergel tõusul läheb juba üle 33 km/h, tunnen et nii ma kaua ei kesta ja palun Leivo veidi tempot alla lasta ... mida ta ka veidi imestunult teeb ... „ometi ju nii mõnus asfalttee“.

Enne Väänat keerame Vääna jõe äärde ja ja jätkame mööda väiksemaid kruusa ja pinnasteid. Maa on veidi külmunud, Leivo rattakompuuter näitab -2°C, lompidel on jääkirme. Natukene on küll kergem, aga Harkusse jõudes olen ikkagi nii kustunud, et asfaltile jõudes otsustab Leivo mind vahepeal lükata, et tempot kiiremaks saada.

Harku järve juures heidab Leivo pilgu spidomeetrile ja küsib ettevaatlikult: „mis kell see sinu lennuk õieti minema pidigi?“. Viskan kah pilgu kompuutrile ja - kell on juba 16:57! Helistan kiirelt Maarele ja lepin temaga kokku kohtumise loomaaia peavärava parklas, lasen Leivol rahus kodu poole sõita ja tiksun ise tasakesi loomaaia poole.

Parklas saan Maaret umbes viis minutit oodata, selle ajaga hakkab nii külm, et hirmus. Võimlen ja sörgin sooja saamiseks. Vahetult enne Maare kohalejõudmist viskan pilgu kellale ja ... 16:05 - muidugi, rattakompuutri kell töötab veel suveajal, sama ilmselt Leivol.

Nüüd pole enam kuhugi kiiret, jõuan kodus rahulikult pesta ja süüa. Kokku siis 3:04:24 ja 60.2 km. Olen päris väsinud. Teekond kah.

8 comments:

Mari said...

Maarel läks siis küll kiirelt - umbes kümme enne nelja jooksis ta mulle vanalinna veerel vastu. Ma veel mõtlesin, et huvitav kas ta käib ümber Šnelli jooksmas või teeb vanalinnus tiiru :)

Anonymous said...

Mis imeriideid te kannate, et varbad ja näpud ära ei külmu?
Ma olen mitmel korral möelnud, et ilm on ilus vöiks ju rattaga söita küll, aga peaaegu miinuskraadidega on mu varbad esimese 15 minutiga külmunud.

maare said...

Käisin jah Shnelli pargis seasörki laskmas. See on üks minu laisa-päeva jooksutiirudest, kui mujale minna ei viitsi ja pole aega ka. Siis ma jooksen trajektooril kodu- Tornide väljak - Shnelli park, sealt Siffi staadioni kõrvalt läheb väike jalgrada ülespoole mööda Toompea nõlva, edasi üle Falgi tee Hirveparki ja sealt tiiruga tagasi- Shnelli park - Tornide väljak ja kodu poole.
See on siis selline kiirvariant, u 5km, sõltuvalt kui palju Shnelli pargis tiirutada (eilse tiiru pikkuseks täpsemalt 4,71 km) aga ka üks vähestest võimalustest siinkandis joosta mööda pinnasteed (mis on ka valgustatud), sest asfalt koormab mu (üle)kaalust tulenevalt liigselt põlvi.

Ja ma pole seal sugugi ainuke jooksja - iga kord kohtan kahte- kolme minusugust veel:)

Kalamaja park on veel valgustamata (ehitustööd juba käivad) ja ka pisut liiga väike, niiet peab mitu ringi tegema - mis pole nii huvitav. Eile oli plaan veel vaadata ära nüüdseks avatud Skoone bastion ja võtta mõned tõusud, kuid kuna Heiti helistas just siis kui olin sinnani jõudnud, panin kiirema käigu sisse, kodust autovõtmed ja kähku minema. Kui raadiost hakkasid neljased uudised, olin juba autoga Sõle ja Paldiski mnt ristmikul:)

Aga kus see koht oli, kus me kohtusime Mari? Teinekord lehvita:)

Anonymous said...

Ilmselt on Heitil US-reis veel kontides. Arvan et tava(võistlus)olukorras võiksin pigem tema tuules sõita :-)

Heiti Hallikma said...

Leivo, ära uduta :), sina kui kogemustega rattasõitja võiksid rääkida nüüd parem, kuidas saab talvel ratast sõita nii, et sõrmed-varbad ära ei külmu. Minu varvastel hakkas Maaret oodates igatahes väga külm.

Minu esmane eesmärk praegu on saada nii treenituks, et jõulude ajal toimuvas multispordilaagris mitte ära kooleda.

Mari said...

Tornide väljaku juures see just oligi, ma suundusin mänguväljakule. :) Ühtlasi avastasin, et seal on "jõusaal" Kas oled seda ka kasutanud?

Aitäh rajakirjelduse eest. Ma arvan, et see oleks mulle just sobiv. Meil vist stardipaik enamvähem sama ;) Meespool palus küsida mis rada virgal päeval kasutatakse. Me oleme viimasel ajal nii laisad olnud, viimane aeg rajad välja vaadata ja uuesti liigutama hakata.
Kas sa õhtul (st. pimedal ajal) julged sama rada joosta?

Sry, Heiti, et sinu rattateemat risustan oma küsimustega. Talvisel ajal rattasõit on minu jaoks lihtsalt kõrgem pilotaaž :P

Anonymous said...

Sõrmedega on lihtne.
-2 C piisab veel ühest paarist kinnastest - windstopper ja veidike sooja kihti vahele. Külmema ilma korral tasub panna strech kinnas sooja hoidmiseks ja selle peale windstopper koorik-labakas tuuletakistuseks.
Jalad aga on hoopis tõsisem küsimus nagu ka Heiti kirjutab.

Lorpen on hea ja äraproovitud sokk ning mina kasutan talvel sooje Lorpeni sokke ning rattakingad panen nii lõdvalt kinni kui võimalik. Sest kitsastes oludes hakkab kiiresti külm.
Rattakingad on mul täiesti tavalised suvekad ning neil käivad peal need spetsialsed tuult ja vett pidavad kingakatted.
Külmal ajal on ka oluline, et jalad kuivad püsiksid.

maare said...

Marile:
jah, just õhtuti seda varianti kasutan, sest park on ju valgustatud. Tõsi, päris pimedas seda staadioni tagust rada kasutada ei saa, tuleb minna teiselt poolt staadioni valgustatud pargirada mööda.
Aga nn. virgematel päevadel .. noh, mulle isiklikult väga meeldivad Pirita velodroomi terviserajad (8 km ring + võimalus juurde kombineerida) ja Nõmme - Harku ring (16 km) on ju nüüd ka tervenisti valgustatud. Lisaks on vastvalminud Lüllepi pargi rajad (kohe Pirita selveri juures), seal on eraldi rada rulluisu ja -suusa jaoks ning sörkijatele (ring on küll lühike 2,5 km aga saab kombineerida Pirita velodroomi tervisejaga või teha mitu ringi). Kadrioru park on ka tegelt täitsa tore ja päris kenasti valgustatud...

Need on siis need kohad linnas, mida põhiliselt pimedal ajal kasutada. Eks nädalavahetusel püüame ikka pikemalt linnast välja minna ka:)