Thursday, May 25, 2006

neljapäevaku kaardi mõõtkava: A4

Seekordne neljapäevak siis Kaberneemes. Väga mõnusalt joostav mets on seal, kui välja arvata mõned `Läti moodi`raiesmikud, kus jooksmisest küll midagi välja ei tulnud. Eriti meeldis mulle lõpuosa, kus rada kulges mööda mereäärseid liivaluiteid ja sealset männikut. Jooksmas oli seekord AM, ehk siis Ave ja Maret - Katil oli muud tähtsad tegemised..

Aeg kahjuks pole kiita, hävisime Avega koos viienda KP (34) otsimisega - viga u. 30 minutit... Olime seda KPd juba hoolega otsinud kui kohtasime üht kena neidist, kes üsna kindlameelselt selgitas, et olime punktist juba mööda pannud. Ja õigus tal oli. Ekslesime siis veidi veel koos ja muuhulgas saabus äratundmine: tema küsis, kas mina olen Maare ning et ta on mu (tegelikult meie) blogi lugenud. Selline lugu siis:) Kahjuks unustasin tuhinas nime küsida - aga kui Sa nüüd loed, siis tervitan! Aitäh, et aitasid meil punkti leida!

Pärast läks ikka libedamalt - ühe korra tegime veel vea, ekseldes eelkirjeldet raiesmikus. Kuid selle 30-minutilise kõrval oli see köömes:) Aga poole raja pealt märkasin, et kõik kontrollpunktid tulid nagu liiga kähku kätte. Ma ei ole küll teab mis orienteerumise ekspert, kuid mulle tundub, et seekord oli TON kaartide trükkimisel läinud lihtsama vastupanu teed ning mahutanud õige mõõtkavaga kaardid A4 formaadiga paberile nii, et tegelik proportsioon paigast nihkus. Pühapäeval Jumindas sai selline mõõtkava nimeks "A4" - kui jooksime samuti kaardiga, mille Leivo oli lihtsalt A4 paberile välja trükkinud, kuid mis tegelikult pidanuks suurem olema. Noh, minu viga, et varem selle peale ei tulnud.. aga samas oleks võinud mingi lisateave kuskil väljas olla. Kontrollküsimus onupojale (Andres) ja tema naisele (Mariann) - andis sama tulemuse. Mariann - joostes B rada, oli sama tundmuse osaliseks saanud.

Üldiselt aga oli väga mõnus. Tundsin, et igasugu Metssigadest ja Punktijahtidest ja täppis- ja joonorienteerumisest on minu kaarditundmise oskusele oluliselt kasu olnud. Sellest moraal - mis sest, et mõnikord punkti ei leia ja tulemust kirja ei saa - iga metsaskäik annab tarkust juurde:)

Pärast kodus kuum vann apelsiniekstraktiga. Ja klaas külma naturaalset õunasiidrit. Tundub mõnus eksole?:) Tegelikult, täiuslikkusest on puudu veel keegi väga tähtis, kes alles homme alustab Venemaalt tagasireisi..

1 comment:

Heiti Hallikma said...

Ka minul on vahest juhtunud, et kõik tuleb kiiremini vastu, kui oleks oodanud - tavaliselt olen pidanud süüdistama hiljem oma rumalat pead :). Siin võiks tuua välja ühe teise faktori - pole vaja nii palju trenni teha, muidu juhtubki nii, et võtad sellise kiiruse üles, et ei saa arugi, kui kaardi lõpp juba vastu tuleb :).

Aga kaardi mõõtkavaga on selline lugu, et see tundub küll täiesti õige - põhjasuuna jooned on täpselt 25 mm, ehk siis 250 meetri tagant, nii nagu normid ette näevad ...